contact us

send us your message

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

DMS Consultant (60-100%)

DMS Consultant (60-100%)

You will be working closely with the management to establish document management with ELO as our new field of business. Furthermore, you will be working directly with our clients as a consultant to help them get the maximum out of the system and to digitize their processes. (60-100%)

Job Type:

Permanent

Experience Level:

Experienced

Technologies:

ELO, DMS, Document Management, Project Management

Job Description
  • Consult the clients in the best use of ELO as a document management system
  • Perform requirements engineering with the clients to understand and document their needs
  • Write specifications and offers based on the requirements you established
  • Configure ELO systems to the clients needs as far as possible, otherwise document and delegate
  • Work together with our developers and engineers to deliver the best solution for the clients
  • Bring inputs and feedback, how we can develop ELO as our new field of business
  • If possible, consult the clients on records management and digitizing of their processes
  • Be the main contact for our clients
  • Act as the key trouble-shooter in complex/escalated incidents
  • Project management for customer projects and internal projects (create project-plans and ensure a timely delivery, coordinate with stakeholders)
  • Collaborate and support the team on technical implementation
  • Demonstrate capability to effectively assimilate new skills and use of new technologies
  • Testing, documenting and rollout of new software releases
  • Be accountable to deliver the task to the agreed standards
Knowledge
  • Knowledge about document management is mandatory
  • 3+ years of experience in a similar role or working with a document management system is required
  • Experience in working with the software "ELO" is a huge plus
  • Knowledge about records management is a big plus
  • Experience in project management is a big plus
  • e-commerce knowledge is nice-to-have
  • Knowledge of agile practices is nice-to-have
Skills
  • Strong self-management and self-organisational skills
  • Excellent planning and organisational skills
  • Excellent written and verbal communication skills in German and English
  • Strong Business Analyst skills
  • Good logical and interpersonal skills
  • Strong and innovative approach to problem solving and finding solutions
  • Strong ownership and persistent attitude to tasks
  • Experience working in Agile Environments and Scrum Teams are a plus
  • Project Management skills are a plus
ADDITIONAL Requirements

Language requirements

  • English: Business Level (B2)
  • German: Proficient Level (C1)

Workpermit for Switzerland or for EU-27/EFTA required.

Submission deadline: 4. March 2024

Interested?

Click the button on the right to email us, please indicate subject and provide us your:
CV, Cover Letter, Diplomas, Reference Letters and Certifications (if you have).

Deine Arbeit bei Sly

Wir bei Sly sind richtig gut darin, agil zu denken und mit unseren Kunden zusammenzuarbeiten, um ihre Bedürfnisse und Ziele auf eine smarte Art und Weise zu unterstützen. Was das genau bedeutet? Ganz einfach: Wir sind die Profis für E-Commerce Lösungen.

Unser Team besteht aus talentierten Machern, die zusammen innovative Lösungen kreieren. Power und Zusammenhalt sind uns wichtig - dafür gibt es bei uns reichlich Kaffee, Tischfussball-Pausen und abwechslungsreiche Team-Anlässe. Wir nutzen unsere spezifischen Fähigkeiten, um die Bedürfnisse unserer Kunden zu erfüllen.

Übrigens: Die Sly AG ist eine Arbeitgeberin, die Vielfalt und eine harmonische Arbeitsumgebung liebt. Egal wo du herkommst, wer du bist oder was du machst, wir bieten dir einen Job, bei dem du deine besten Fähigkeiten zeigen kannst. Es gibt keine fähigere, coolere und buntere Truppe als die der Sly. Schliesse dich unserem Team an und entfalte dein volles Potenzial.

Flexible Arbeitszeiten und die Möglichkeit zur Arbeit im Homeoffice

Bei Sly arbeiten wir in einem Umfeld, das Flexibilität schätzt und es unseren Mitarbeitern ermöglicht, die Arbeitszeiten ihren persönlichen Bedürfnissen anzupassen. Wir bieten auch die Möglichkeit zur Arbeit im Homeoffice, sodass du nicht jeden Tag ins Büro kommen musst.

Great team and challenging projects

Wir haben ein grossartiges Team von talentierten und engagierten Mitarbeitern, die gerne zusammenarbeiten. Bei uns findest du herausfordernde Projekte, bei denen du dein Potential entfalten und deine Fähigkeiten entwickeln kannst.

Shape the future with us

Bei Sly kannst du einen echten Einfluss auf die Zukunft unseres Unternehmens und unserer Kunden nehmen. Wir suchen nach kreativen Köpfen, die neue Ideen einbringen und Verantwortung übernehmen wollen.

Table football and weekly massage

Unsere Mitarbeiter geniessen nicht nur herausfordernde Aufgaben, sondern auch Spass und Entspannung. Bei uns gibt es einen Tischkicker für ein wenig Entspannung in der Mittagspause und einmal wöchentlich Massagen, um den Stress abzubauen.

Lean software development

Wir arbeiten nach den Prinzipien der Lean-Softwareentwicklung, um qualitativ hochwertige Produkte effizient zu entwickeln.

Kostenlose Früchte, Snacks und Getränke

Wir bieten unseren Mitarbeitern kostenloses Obst, Snacks und Getränke, damit sie sich während der Arbeit gut versorgt fühlen. Verhungern tut hier niemand.

Gute Teilzeit-BVG-Bedingungen (Altersvorsorge)

Wir bieten unseren Mitarbeitern ein gutes Teilzeit-BVG-Modell an, damit sie sich um ihre Altersversorgung kümmern können.

Nichts passendes gefunden? Egal, bewirbt dich einfach.

Blindbewerbung senden